Tietoa toiminnasta

Keski-Suomen Allergia- ja Astmayhdistys toimii allergiaa, astmaa ja ihosairauksia sairastavien tukena Keski-Suomen hyvinvointialueen alueella. Yhdistys on perustettu vuonna 1974. Olemme Allergia-, iho- ja astmaliiton paikallisyhdistys ja toimimme liiton strategian mukaisesti. Arvomme ovat yhteisöllisyys, asiantuntijuus, vaikuttavuus ja rohkeus.

Päämääränämme on olla vahva, näkyvä ja arvostettu asiantuntija, joka toimii allergiaa, astmaa ja ihosairauksia sairastavien sekä heidän läheistensä eduksi. Perustehtävämme on edistää allergisten ja astmaa sairastavien terveyttä parantamalla heidän elämänlaatuaan jakamalla asiantuntevasti allergia- ja astmatietoutta, toimimalla aktiivisena yhteiskunnallisena vaikuttajana ja kantaa ottavana edunvalvojana sekä kannustamalla allergiaa ja astmaa sairastavia sekä heidän läheisiään järjestäytymään.

Toimintamuotojamme ovat mm. allergia- ja astmaneuvonta, vertaistoiminta, virkistystoiminta ja yleisötilaisuudet ja lyhytkurssit. Allergiatoimistomme palvelee puhelimitse tai toimistolla henkilökohtaisesti asioiden. Toimistolla myös myydään allergian ja astman omahoitoon liittyviä apuvälineitä. Toimistolla kokoontuvat vertaisryhmämme. Yleisötilaisuuksia allergiasta, astmasta ja ihsairauksista järjestämme mm. Jyväskylässä kaupunginkirjastolla sekä Kortteliklubilla. Liittymällä jäseneksi pääset mukaan virkistystoimintaan ja kuulet ensimmäisenä tapahtumistamme.

Keski-Suomen Allergia- ja Astmayhdistys tekee yhteistyötä monien toimijoiden kanssa, mm. Keski-Suomen hyvinvointialueen ja yksityisen terveyssektorin kanssa. Opiskelijayhteistyön merkeissä yhdistyksessä on vuosittain terveysalan opiskelijoita harjoittelujaksoillaan. Yhteistyökumppaneita haetaan myös yritysyhteistyöstä.

Varainhankintamme runkona ovat pääasiallisesti jäsenmaksut. Yleishyödyllisenä yhdistyksenä voimme ottaa vastaan lahjoituksia, joista meidän ei tarvitse maksaa perintö- eikä lahjaveroa. Voit halutessasi osoittaa Keski-Suomen Allergia- ja Astmayhdistykselle sopivaksi katsomasi rahasumman tai esimerkiksi pyytää osoittamaan syntymäpäivä- tai merkkipäivien huomionosoitukset yhdistykselle. Halutessasi voit kohdentaa lahjoitussumman juuri sinulle tärkeään kohteeseen tai toimintaan. Mahdollisia raha-, testamentti- ym. lahjoituksia otamme vastaan suurella kiitollisuudella tietäen, että lahjoitusten avulla pystymme järjestämään toimintaa, joka tuo monelle allergiaa ja astmaa sairastavalle helpotusta arkeen. Lahjoittamalla pienenkin summan voit saada aikaan jotain suurta! Lisätietoja lahjoituksista ja toiminnan tukemisesta saat toiminnanjohtajalta.